Agenția Națională de Integritate a constatat existența stării de
incompatibilitate în cazul a 14 aleși locali (cinci primari, doi
viceprimari, un consilier județean, patru consilieri locali și doi
foști consilieri locali), ca urmare a exercitării simultane de
funcții și calități, încălcând, astfel, mai multe articole ale
Legii nr. 161/2003.
Lista nominală a celor 14 foști sau actuali aleși locali în cazul
cărora Agenția a constatat încălcarea regimului juridic al
incompatibilităților:
1) STAIU GHEORGHE Primar al Comunei Șușani Jud. Vâlcea
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 05 iunie 2008
- 23 octombrie 2014, întrucât a deținut, simultan cu funcția de
primar, și funcția de administrator al S.C. STAIU DAMIR SNC,
încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din
Legea nr. 161/2003.
2) BELU ANCUȚA DANIELA Primar al Comunei Mihail Kogălniceanu Jud.
Constanța
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 24 octombrie
2012 - 07 februarie 2013, întrucât a deținut, simultan cu funcția
de primar, și funcția de reprezentant al unității
administrativ-teritoriale în cadrul S.C. M.K. Pază și Protecție
S.R.L., iar, în perioada 08 august 2012 - 04 februarie 2013, a
deținut și funcția de membru în Consiliul de administrație al
Liceului Teoretic Mihail Kogălniceanu, încălcând, astfel,
dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) și f) din Legea nr.
161/2003.
3) BUDEANU ADRIAN Primar al Comunei ClinceniJud. Ilfov
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 07 iunie 2010 -
01 noiembrie 2013, întrucât a deținut, simultan cu funcția de
primar, și calitatea de membru în Consiliul de administrație al
Liceului cu Program Sportiv Clinceni, încălcând, astfel,
dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
4) POP DUMITRU DOREL Primar al Comunei Odoreu Jud. Satu Mare
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 18 iunie 2008 -
18 aprilie 2013, întrucât a deținut, simultan cu funcția de
primar, și funcția de administrator al S.C. PAPILLON S.R.L.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 87, alin.
(1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
5) PINTILIUC VIOREL Primar al Comunei Burla Jud. Suceava
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 30 iunie 2012 -
09 aprilie 2013, întrucât a deținut, simultan cu funcția de
primar, și funcția de administrator al S.C. METALO-CHIMICE S.R.L.,
încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din
Legea nr. 161/2003.
6) MAIORU FLORENTINA Viceprimar al Comunei Maliuc Jud. Tulcea
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 30 septembrie
2013 - 31 martie 2014, întrucât a deținut, simultan cu funcția
de viceprimar, și calitatea de membru în Consiliului de
administrație al Școlii Gimnaziale Maliuc, încălcând, astfel,
dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
7) TOCAI SEBASTIANViceprimar al Comunei Sântandrei Jud. Bihor
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 iunie 2012 -
07 mai 2014, întrucât a deținut, simultan cu funcția de
viceprimar, și funcțiile de administrator la S.C. SEDANPRO TRANS
S.R.L. și S.C. PRO KAMARAD S.R.L., încălcând, astfel,
dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
8) ANTONESCU MARIN Consilier județean în cadrul Consiliului Județean Dâmbovița Jud. Dâmbovița
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 18 februarie
2009 - 24 februarie 2012, întrucât a deținut, simultan cu funcția
de consilier județean, următoarele funcții și calități:
- administrator public al C.J. Dâmbovița (09 februarie - 24
februarie 2012);
- administrator al S.C. Parc Industrial Mija S.A. (18 februarie 2009
- 24 februarie 2012);
- cenzor în cadrul S.C. Ventrom International S.A. (18 februarie
2009 - 24 februarie 2012).
De asemenea, ANTONESCU MARIN a mai deținut funcția de administrator
al S.C. Parc Industrial Mija S.A. și în perioadele 17 iulie 2008 -
18 februarie 2009 și 24 februarie - 23 iulie 2012, iar funcția de
administrator public al Consiliului Județean Dâmbovița în
perioada 24 februarie - 25 iulie 2012.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 87, alin.
(1), lit. c) și d) din Legea nr. 161/2003, precum și dispozițiile
art. 88, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, lit. c) și d) din Legea
nr. 161/2003.
9) BUZAS ISTVAN ATTILA Consilier local în cadrul Consiliului Local al Orașului Huedin Jud. Cluj
În perioada deţinerii calităţii de Consilier local în cadrul
Consiliului Local al Orașului Huedin, S.C. BIAJ SECURITY S.R.L.
(societatea comercială în cadrul căreia persoana evaluată deţine
calitatea de asociat şi funcţia de administrator), a încheiat cu
Liceul Teoretic ”Octavian Goga” Huedin, Jud. Cluj (instituție
aflată sub autoritatea C.L. al Orașului Huedin), două contracte de
prestări servicii, încălcând, astfel, prevederile art. 90, alin.
(1) din Legea 161/2003.
10) IOVANOVICI OANA-MIRELA Consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Orșova Jud. Mehedinți
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 10
iulie 2013, întrucât deține, simultan cu funcția de consilier
local, și funcția de asistent medical în cadrul Serviciului Public
de Asistență Socială, serviciu cu personalitate juridică aflat în
subordinea C.L. al Municipiului Orșova, încălcând, astfel,
prevederile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea 161/2003.
11) SUCIU MIRCEA SORINConsilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Mărgău și fost primar (mandatul 2008 - 2012) Jud. Cluj
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 13 octombrie
2010 - 27 iunie 2012, întrucât a deținut, simultan cu funcția de
Primar al Comunei Mărgău, și funcția de Vicepreședinte - membru
în Consiliul de administrație al S.C. Ocolul Silvic Mărgău
S.R.L., încălcând, astfel, prevederile art. 87, alin. (1), lit. f)
din Legea nr. 161/2003.
12) DUBAR MIREL DANIEL Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Șoimuș Jud. Hunedoara
În perioada exercitării mandatelor de consilier local, 2008 - 2012
și 2012 - 2016, în calitate de administrator al S.C. PREMIER DUNAMI
S.R.L., a emis facturi fiscale în cuantum de 24.226,43 Lei către
Primăria Comunei Șoimuș (acte justificative pentru vânzarea /
cumpărarea de produse și / sau servicii, respectiv înscrisuri sub
semnătură privată prin care se constată executarea unei
operațiuni comerciale), obiectul tranzacției între societatea
comercială și primărie fiind furnizarea unor materiale de
construcție, încălcând, astfel, prevederile art. 90, alin. (1)
din Legea nr. 161/2003.
13) TRONARU NICOLAE Fost Consilier local în cadrul Consiliului Local Râmnicu Sărat (mandatul 2008 - 2012) Jud. Buzău
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada exercitării
mandatului, 2008 - 2012, întrucât S.C. SPOT S.R.L. (societatea
comercială la care acesta deține funcția de administrator și
calitatea de asociat) a furnizat produse în valoare totală de
94.123 Lei (conform facturilor fiscale) către Poliția Locală
Râmnicu Sărat, Serviciul Public de Asistență Socială Râmnicu
Sărat și Clubul Sportiv Municipal Râmnicu Sărat, instituții
aflate în subordinea Consiliului Local Râmnicu Sărat, încălcând,
astfel, prevederile art. 90, alin. (1) din Legea 161/2003 și art. 19
din Ordonanța de Urgență nr. 34/2006.
14) MIHAI CONSTANTIN consilier superior în cadrul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură - Centrul Județean Vâlcea și fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Golești Jud. Vâlcea
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 29 iunie - 20
septembrie 2012, întrucât a deținut, simultan cu funcția publică
de consilier superior în cadrul C.J. Vâlcea, și calitatea de
Consilier local în cadrul C.L. al Comunei Golești, încălcând,
astfel, prevederile art. 94, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii
de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care
beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și
de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare,
personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. BUDEANU
ADRIAN și TRONARU NICOLAE nu au depus la dosarul de evaluare un
punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
· art. 87, alin. (1), lit. c), d) și f) din Legea nr.
161/2003, potrivit căruia „Funcția de primar și viceprimar […]
și vicepreședinte al consiliului județean este incompatibilă cu
[…] calitatea de funcționar public sau angajat cu contract
individual de muncă, indiferent de durata acestuia; funcția de
[...] administrator, membru al consiliului de administrație ori
cenzor [...] la societățile comerciale […] precum și la
instituțiile publice […] funcția de reprezentant al unității
administrativ-teritoriale în adunările generale ale societăților
comerciale de interes local […]”;
· art. 88, alin. (1), lit. c) și d) din Legea nr. 161/2003,
potrivit căruia „Funcția de consilier local sau consilier
județean este incompatibilă cu: calitatea de […] angajat cu
contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului
local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului județean […]
funcţia de […] membru al consiliului de administraţie […] la
[…] societăţile comerciale de interes local înfiinţate sau
aflate sub autoritatea consiliului local ori a consiliului judeţean
respectiv […]”.
· art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia
„Consilierii locali […] care au funcția de […] administrator
[…] precum și calitatea de […] asociat la societățile
comerciale cu capital privat […] nu pot încheia contracte
comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de
furnizare de produse […] cu autoritățile administrației publice
locale din care face parte […]”;
· art. 94, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia
„Calitatea de funcționar public este incompatibilă cu orice altă
funcție publică decât cea în care a fost numit, precum și cu
funcțiile de demnitate publică”;
· art. 19 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2006, potrivit
căruia „Autoritatea contractantă achiziţionează direct produse,
servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei,
estimată conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului
capitol, nu depăşeşte echivalentul în lei a 30.000 euro exclusiv
T.V.A. pentru fiecare achiziţie de produse ori servicii, respectiv a
100.000 euro exclusiv T.V.A. pentru fiecare achiziţie de lucrări.
Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ”.
- Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea
obligațiilor legale privind […] starea de incompatibilitate
constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit
reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității
respective […]”.
„Persoana […] față de care s-a constatat […] starea de
incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o
funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de
la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică
respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a
ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe
o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenția Națională de Integritate își exercită atribuțiile cu
respectarea principiilor legalității, confidențialității,
imparțialității, independenței operaționale, celerității,
bunei administrări, precum și al dreptului la apărare.
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE INTEGRITATE, 26 ianuarie 2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu