COMUNICAT
DE PRESĂ
Din
păcate, și acest buget este unul al risipei, precum și al unor
cheltuieli (de funcționare și dezvoltare) considerabile ce ridică
mari semne de întrebare.
De
departe, considerăm că cele mai grave probleme ale bugetului pe
anul 2015 sunt:
-
Alte cheltuieli în domeniul ordinii publice și siguranței naționale – 13.800 mii lei (cheltuieli de funcționare), echivalentul a 3.136.363 euro (este necesară o detaliere a cheltuielilor) – 1,87% din total cheltuieli;
-
Sport – 4.600 mii lei (cheltuieli de funcționare), echivalentul a 1.045.454 euro (este necesară o detaliere a cheltuielilor) – 0,62% din total cheltuieli;
-
Întreținere grădini publice, parcuri, zone verzi, baze sportive și de agrement – 27.045 mii lei (cheltuieli de funcționare), echivalentul a 6.146.590 euro (Pomacost?; evident, este necesară o detaliere a cheltuielilor pe grădini publice, parcuri, zone verzi, baze sportive și de agrement) – 3,67% din total cheltuieli;
-
Alte servicii în domeniile culturii, recreerii și religiei – 9.821 mii lei (cheltuieli de funcționare), echivalentul a 2.232.045 euro (este necesară o detaliere a cheltuielilor pe cultură, recreere și religie; cel mai probabil va rămâne capitolul recreere) – 1,33% din total cheltuieli;
-
Alte cheltuieli în domeniul asistenței sociale – 25.045 mii lei (cheltuieli de funcționare), echivalentul a 5.692.045 euro (ar trebui precizat dacă este vorba numai despre pachete) – 3,40% din total cheltuieli;
-
Iluminat public și electrificări – 17.415 mii lei (cheltuieli de funcționare), echivalentul a 3.957.954 euro (ar trebui detaliat pe străzi) – 2,36% din total cheltuieli;
-
Alte servicii în domeniile locuințelor, serviciilor și dezvoltării comunale – 205.564 mii lei (44.649 mii lei cheltuieli de funcționare + 160.915 mii lei cheltuieli de dezvoltare), echivalentul a 46.719.090 euro (având în vedere cuantumul sumei, ar trebui explicat dacă aceasta este alocată doar cartierului Henri Coandă) – 27,93% din total cheltuieli;
-
Salubritate – 78.225 mii lei (cheltuieli de funcționare), echivalentul a 17.778.409 euro (Polaris?) – 10,62% din total cheltuieli;
-
Canalizarea și tratarea apelor reziduale – 9.596 mii lei (7.185 mii lei cheltuieli de funcționare + 2.411 mii lei cheltuieli de dezvoltare), echivalentul a 2.180.909 euro (n-ar strica mai multe detalii) – 1,30% din total cheltuieli;
-
Energie termică – 27.050 mii lei (cheltuieli de funcționare), echivalentul a 6.147.727 euro (trebuie punctat aici dacă plătim și probele, avariile, inclusiv frigul din case din perioada probelor și avariilor) – 3,67% din total cheltuieli;
-
Străzi – 36.031 mii lei, echivalentul a 8.188.863 euro (un grafic al străzilor ar fi binevenit) - 4,89% din total cheltuieli.
La
un venit de 683.891 mii lei (155.429.772 euro), cheltuielile totale
se ridică la 735.904 mii lei (167.250.909 euro). Dintre acestea,
cheltuielile de funcționare se ridică la 561.365 mii lei
(127.582.954 euro), echivalentul a 76,28% din total cheltuieli, iar
cheltuielile de dezvoltare se ridică la 174.539 mii lei (39.667.954
euro), echivalentul a 23,71% din total cheltuieli. Nu mai puțin de
92,19% din totalul cheltuielilor de dezvoltare (160.915 mii lei –
36.571.590 euro) este alocat secțiunii “Alte
servicii în domeniile locuințelor, serviciilor și dezvoltării
comunale”, de aceea considerăm că sunt necesare clarificări cu
privire la ce înseamnă “alte
servicii”.
Din
păcate, așa cum este prezentat pe site-ul Primăriei, acest buget
nu este întocmit pentru constănțeni și dezvoltarea municipiului
Constanța, ci pentru consum, drenare și securizarea voturilor
primarului Radu Mazăre.
Chiar
dacă în ședința Consiliului Local Municipal, reprezentanții
Primăriei vor aduce clarificările solicitate, Asociația M10
Constanța consideră că un buget din care se alocă peste
25.000.000 euro în direcții care pot fi considerate apropiate
primarului municipiului Constanța și Partidului Social Democrat, nu
ar trebui votat de consilierii municipali.
În
același context, Asociația M10 consideră că din simpla formulare,
proiectele 9 (privind majorarea capitalului social al S.C.I.L.
Confort Urban S.R.L. Constanţa pe anul 2015), 11 (privind
modificarea HCL nr. 17/2004 privind acordarea de facilităţi la
transportul urban de călători în municipiul Constanţa unor
categorii de elevi, ca măsură de protecţie socială), 12 (privind
modificarea preţului local de facturare a energiei termice furnizată
în sistem centalizat începând cu 01.01.2015, în municipiul
Constanța), 13 (privind aprobarea achiziţionării de către RADET
Constanţa a serviciilor juridice de consultanţă, de asistenţă
şi/sau reprezentare), 14 (privind aprobarea achiziţionării de
către RATC Constanţa a serviciilor juridice de consultanţă, de
asistenţă şi/sau reprezentare), 16 (privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului public de
salubrizare al municipiului Constanţa), 27 (privind completarea HCL
nr.211/2011 privind însuşirea şi aprobarea inventarului bunurilor
care aparţin domeniului public al municipiului Constanţa), 28
(privind privind trecerea unor terenuri din domeniul public în
domeniul privat al municipiului Constanţa), 31 (privind completarea
HCL nr. 154/2001 privind transmiterea unor terenuri situate în
staţiunea Mamaia din administrarea municipiului Constanţa în
adminstrarea R.A.E.D.P.P. Constanţa), 36 (privind aprobarea
inventarului locurilor de parcare din municipiul Constanţa şi a
Regulamentului de organizare, funcţionare şi rezervare a
parcărilor) și 37 (privind aprobarea vânzării prin negociere
directă a unor bunuri imobile (terenuri şi/sau clădiri) ce aparţin
domeniului privat al municipiului Constanţa) ar trebui să ridice
dezbateri serioase în plenul ședinței Consiliului Municipal
Constanța.
Mihai
PETRE
Președinte
Asociația
M10 Constanța
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu