Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a
acordat sporuri de risc pentru poliţişti neoperativi şi contracte
care nu respectă pricipiile "eficienţei şi eficacităţii",
se arată în raportul Curţii de Conturi pentru anul 2013, scrie în
revista Poliţia
Impact Constanta nr. 146.
Alte nereguli constatate de Curtea de
Conturi se referă la condiţiile în care reprezentanţii MAI au
semnat un contract cu SC 2K Telecom SRL pentru realizarea sistemului
call center (reţeaua voce-date din cadrul Centrului de Contact).
Specialiştii susţin că, la data efectuării misiunii de audit,
sistemul call center nu era funcţional, deşi contractul a fost
încheiat la data de 16.10.2009, cu o durată iniţială de 26 de
luni. Perioada a fost modificată prin 11 acte adiţionale până la
data de 31 decembrie 2014, perioada mare de derulare a contractului
având ca efect "uzura morală a echipamentelor şi a soluţiilor
software alese, situaţie care generează cheltuieli suplimentare de
upgradare". În acelaşi timp, Curtea de Conturi a atras atenţia
cu privire la faptul că prin contract au fost incluse servicii de
mentenanţă, garanţie şi suport în valoare de 432.000 de lei cu
TVA, contrar legii privind vânzarea produselor şi garanţiilor
asociate acestora, unde se prevede gratuitatea garanţiei acordate.
În plus, "din faptul că sistemul call center nu este
funcţional în prezent, rezultă că nu au fost atinse obiectivele
generale prevăzute în caietul de sarcini, respectiv: dezvoltarea
managementului informaţiei la nivelul MAI, care să permită tuturor
utilizatorilor abilitaţi accesul la un sistem unic de gestionare a
informaţiilor la nivelul instituţiei şi creşterea gradului de
satisfacţie a cetăţeanului", se mai arată în raport.
Articol
preluat din revista Poliţia Impact Constanţa numărul 146
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu