Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța atrage atenția că, prin amanarea intalnirii din data de 4 martie 2015, privind prezentarea versiunii preliminare a Strategiei de dezvoltare a Portului Constanta, CN APMC, in calitate de autoritate publica, isi incalca obligatia de a supune consultarii publice proiectele de interes deosebit, incalcand in mod flagrant transparenta decizionala.
Organizatia Patronala isi manifesta astfel
indignarea privind ignorarea reprezentantilor sai si a intregii
comunitati portuare si mentioneaza ca, prin aceste actiuni CN APMC
ignora inclusiv interesele nationale in ceea ce priveste dezvoltarea
economica pe termen scurt, mediu si lung a Portului Constanta.
Operatorul Portuar, cat si Federatia Nationala a
Sindicatelor Portuare, asa cum au sesizat in numeroase randuri,
constata inca o data ca acest Master Plan a fost intocmit fara
consultari prealabile intre compania care administrează Portul
Constanța (CN APMC) și comunitatea portuară, in pofida
manifestarii constante din partea lor a interesului si a
disponibilitatii privind un dialog constructiv asupra acestei
tematici.
Desi Organizatia Patronala a solicitat crearea
unui cadru reglementat in care sa fie abordata in mod constructiv
varianta preliminara a Master Planului, in vederea remedierii tuturor
viciilor si carentelor sesizate, constatam ca CN APMC se opune in mod
abuziv oricarei incercari de dialog si duce acest document de
importanta nationala si strategica in derizoriu.
Organizația Patronală „Operatorul Portuar”
Constanța si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare atrag
astfel atentia ca, desi practica consultarii organizatiilor
reprezentative este elementara in context european, CN APMC refuza in
mod categoric o consultare efectiva si reala, manifestand o lipsa
totala de transparenta si receptivitate in abordarea unei
problematici de importanta strategica si intentioneaza avizarea
Master Planului intr-o forma agreata unilateral.
In consecinta, comunitatea portuara va intreprinde
orice demersuri necesare pentru implicarea sa in realizarea unui
Master Plan al Portului Constanta coerent, in concordanta cu Master
Planul General de Transport al Romaniei, avand ca scop principal
realizarea unei strategii de dezvoltare a intregii infrastructuri de
transport naval, astfel incat sa se creasca atractivitatea Portului
Constanta in raport cu porturile concurente.
Despre Organizația Patronală ”Operatorul
Portuar” Constanța
Reunește 35 de companii care își desfășoară
activitatea pe domeniul portuar.
În cadrul companiilor membre ale Organizației
Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați,
ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane
angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizației Patronale,
prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la
veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM).
Contribuția Organizației Patronale la bugetul
local prin activitatea desfășurată este de cca 2 milioane de euro
între 2011-2013, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din respectivul
buget.
Contribuția Organizației Patronale la bugetul de
stat este de 45 milioane de euro/3 ani (2011-2013).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu