Acesta este adevăratul brand românesc, templul
la purtător – costumul popular tradiţional, prin care românul a
ştiut să-şi etaleze, de-a lungul vremii, valorile, în
momentele-cheie ale existenţei sale. Atunci avea şi textele
explicative, textele de folclor literar, care rezonau cu desenele, cu
hieroglifele de pe costume. Căci pe costum este scris acelaşi
lucru, anume că omul poate accepta lumea nevăzută pornind de la
simbolurile din lumea văzută şi, astfel, să-şi taie un drum
înspre Dumnezeu. Un reputat profesor, membru al Academiei Artelor
Tradiționale din România, etnolog, folclorist, pictor de biserici,
creator de artă populară, acordeonist, Sorin Apan, spunea despre
costumul popular că este „un adevărat templu la purtător, o
imago mundi care conține o sumă de simboluri, hierofanii, revelări
ale sacrului care îi dau o poveste și ne dau în același timp
nouă, o identitate culturală unică, inimitabilă”. Costumul
popular, practic, s-a constituit în urma unui lung proces de
creație, mărturii arheologice, documente istorice, lingvistice,
fotografice și etnografice, atestând continuitatea, de-a lungul
veacurilor, a formelor de cultură și civilizație ale românilor în
spațiul carpatodanubiano-pontic. Chiar și Regina Maria, promotoare
a portului autentic românesc, purta astfel de vestimentații la
marile curți regale europene.
Etichete
Postari recente
Home
presa
Revista presei: Vocea Constanţei-Brandul de țară autentic, de la artizanat la artă. Ia dobrogeană, între tradiție și modernitate
Revista presei: Vocea Constanţei-Brandul de țară autentic, de la artizanat la artă. Ia dobrogeană, între tradiție și modernitate
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu