Ultima ora

Vom circula cu autobuzul electric în Constanţa. Iată detalii despre program, traseu şi date tehnice

Autobuzul electric marca "SOR" va circula gratuit pe mai multe trasee, după cum urmează:

- 04.06 - linia 100 - plecări din Gara CFR (11.00, 12.15, 13.30, 14.45, 16.00);
- 05.06 - linia 2-43 - plecări de la Capăt Linie Cireșica (10.00, 13.00, 16.00);
- 06.06 - linia 5-40 - plecări de la Capăt Linie Sere (10.00, 13.00, 16.00);
- 07.06 - linia 102 - plecări de la Capăt Linie Depou (10.00, 12.00, 14.00, 16.00);
- 08.06 - plecări de la Capăt Linie Oierie (10.00, 11.30, 13.00, 14.30, 16.00).

Autobuzul electric se va opri în toate stațiile de pe traseul pe care circulă.
La final, după efectuarea călătoriei, constănțenii care vor dori să-și exprime părerile despre autobuz se vor putea adresa celor doi însoțitori din partea RATC care vor completa chestionare, sau la adresa de e-mail office@ratc.ro.
Detalii tehnice:

Potrivit promotor.ro autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia. 
Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie energetică de 250 de kilometri.

Preţul unui astfel de autobuz variază între 350-400.000 de euro, în aceşti bani fiind inclus şi încărcătorul. Dar autobuzul SOR EBN nu se remarcă doar prin soluţia motorizării electrice, ci apelează la mai multe soluţii care scad costurile generale de întreţinere: şasiul şi părţile expuse ruginei sunt din oţel inoxidabil, iar un număr mare de panouri laterale, frontale, spate şi plafon sunt din materiale compozite plastice sau din aluminiu, care nu sunt afectate de rugină.

Conform reprezentanţilor companiei, SOR EBN 10.5 are o lungime de 11 metri şi o capacitate de până la 93 de călători, maxa maximă admisă fiind de puţin peste 16 tone, fapt care afectează mai puţin şi carosabilul, în special în lunile fierbinţi de vară (autobuzele clasice de capacitate similară au între 17 şi 19 tone). Timpul de reîncărcare a bateriilor variază în funcţie de gradul lor de descărcare - dacă în general este nevoie de 6-7 ore pentru a le reîncărca (presupunând că autobuzul nu ajunge cu autonomie zero la autobază, fiind păstrată mereu o marjă de siguranţă), SOR propune o variantă de încărcare rapidă care permite reîncărcarea bateriilor pe timpul zilei în patru reprize de câte 15 minute, când se află la capăt de linie. Astfel, autonomia poate ajunge la 300 de km într-o zi. Consumul de curent este de aproximativ 1 kWh.

 
Postat: 3 iunie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lumea Constantei Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Imagini pentru teme create de Jason Morrow. Un produs Blogger.