Ministerul
Dezvoltării a fost mandatat să restaureze edificiul, după ce
aleşii locali au votat trecerea Cazinoului din
Constanţa la această structură a statului.
În urmă cu puţin timp au şi fost alocate fondurile în cuantum de 9,5 milioane de euro.
„A fost avizată documentația DALI (n.r. - Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție) pentru 9,5 milioane de euro, alocați de minister prin Compania Națională de Investiții. Putem merge mai departe. E o etapă mult mai avansată decât cea precedentă”, a declarat viceprimarul municipiului Constanța.
În urmă cu puţin timp au şi fost alocate fondurile în cuantum de 9,5 milioane de euro.
„A fost avizată documentația DALI (n.r. - Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție) pentru 9,5 milioane de euro, alocați de minister prin Compania Națională de Investiții. Putem merge mai departe. E o etapă mult mai avansată decât cea precedentă”, a declarat viceprimarul municipiului Constanța.
Parcă
în urmă cu câteva zile citeam pe nu ştiu unde că prima licitaţie
sau ce o fi s-a amânat din cine
ştie ce motive.
Dar
stau şi mă întreb, pentru că şi pe mine m-a întrebat voalat, un
cititor de-al meu: Cum se va reabilita Cazinoul?
Păi
hai să vedem ce modalităţi ar fi. Pentru o astfel de lucrare sunt
necesare zeci de tone de materiale de construcţii diverse: ciment,
nisip, betoane diverse, scânduri, fier beton, şi alte multe din
astea pe care nu le ştiu eu. De la Cazinou este necesar a se
transporta resturile din demolare: alte zeci de tone.
Cu
ce se pot transporta? Cu autobasculantele şi cu autobetonierele? Ce
tonaj pot avea acestea? Păi ar fi necesar astfel de autospeciale de
maxim 3,5 tone.
Dar
aşa se va face? Eu nu sunt specialist. Sunt alţii. Eu doar îmi pun
întrebări. Şi le pun şi altora. Pe unde se vor transporta toate
aceste materiale şi reziduuri cu autospecialele de care vorbesc.
Păi
prin faţa Cazinoului. Venind dinspre Poarta 1 pe lângă
restaurantul Vraja Mării sau dinspre Portul Tomis pe lângă
Comandamentul Flotei. Dar, cel mai sigur, dinspre Poarta 1 către
Cazinou-Acvariu.
Mă refer aici strict la traseul scurt. În rest de unde şi către unde nu mai ştiu.
Mă refer aici strict la traseul scurt. În rest de unde şi către unde nu mai ştiu.
Adică
se va distruge o mare parte a Pieţei Ovidiu modernizată de curând
cu nu ştiu câte milioane de euro. Cea din faţa Cazinoului care face parte integrantă din acelaşi proiect de reabilitare a Pieţei Ovidiu.
Că aşa e la noi. Le gândim...
Ar
mai fi o cale. Dar este posibil? Pe calea apei. Nu ştiu dacă ar fi
vreo ambarcaţiune tehnică astfel
dotată încât să poată pătrunde atât de aproape să facă toate
operaţiunile tehnice unor astfel de lucrări.
Dar şi pe calea aerului.
Aşteptăm cu interes opinia specialiştilor.
NOTĂ: pentru că tot au existat nişte neînţelegeri. Eu mă refer, aşa cum am şi scris, la transportul materialelor. La pavele, traseee de circulaţie, mobilierul urban, chioşcuri, etc.
Dar şi pe calea aerului.
Aşteptăm cu interes opinia specialiştilor.
NOTĂ: pentru că tot au existat nişte neînţelegeri. Eu mă refer, aşa cum am şi scris, la transportul materialelor. La pavele, traseee de circulaţie, mobilierul urban, chioşcuri, etc.
Postat:
4
august 2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu