Ultima ora

Avem un erou la Topraisar. Un poliţist. Şi ce dacă. De Nelu Balaci de la Cogealac vă mai amintiţi?




De ieri încoace mare zarvă mare de tot. Un poliţist a intrat pe nu ştiu ce gaură şi a scos din flăcări nişte bătrâni a căror casă luase foc.
Şi ce dacă? Aş zice eu. Nu asta este menirea lui? Nu pentru asta a fost pregătit la şcoala de subofiţeri? Ce a făcut aşa ieşit din comun? Ar fi fost culmea să stea în timpul ăsta şi să spargă seminţe sau să îşi facă, asemenea altor semeni de-ai noştri, un selfie pentru a arăta superiorilor săi că era la datorie!
Recapitulăm că nu avem prea mult timp: era la datorie şi şi-a făcut datoria. Nimic altceva.
Pentru asta îşi primeşte salariul.
Păi dacă este vorba de aşa să îmi aduc eu aminte iar de Nelu Balaci de la Cogealac. Cel care a intrat într-o zi de duminică în fântâna popii, din comună, unde erau căzuţi, claie peste grămadă, patru oameni. Despre care nu se ştia dacă mai trăiesc sau nu.
Deja îi luase frica pe toţi să mai încerce să intre în fântână. A intrat Nelu Balaci. Un băiat tânăr. Venea şi el de prin sat ca omul duminica. A auzit ce nenorocire este în puţul popii. Şi-a riscat viaţa.
Dar i-a scos pe toţi: un mort şi trei mai mult morţi decât vii.
Şi? Nu l-a chemat nimeni să-i strângă mâna să-i spună mulţumesc.
Nicuşor Constantinescu, şi pe atunci preşedintele Consiliului Judeţean, nici nu a vrut să audă să îi acorde omului diploma de Cetăţean de Onoare al Judeţului.
N-a vrut şi gata.
S-a găsit că are cazier Nelu Balaci. Nelu Balaci nu mai avea cazier când se avânta în fântâna de nu ştiu câţi metri şi-i salva pe oamenii ăia. A avut doar când trebuia să i se recunoască meritele.
Dar mă întreb în continuare: care este mai erou? Nelu Balaci sau poliţistul de la Topraisar?
PS: Nu mă certaţi. Este părerea mea. Nu trebuie să fie şi a altora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lumea Constantei Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Imagini pentru teme create de Jason Morrow. Un produs Blogger.