Ultima ora

L-am întrebat acum ani buni pe Rastatter Walter. Şi mi-a răspuns


Acum mulţi ani, nici nu mai ţin minte câţi, s-a înfiinţat, la Constanţa, Forumul Democrat al Germanilor.

Preşedinte a fost numit, ales, nu asta este prea important acum prietenul meu Rastatter Walter.
Era şi normal la cât îl cunosc eu pe Walter.
Neamţul ăla echilibrat, conştiincios, inteligent, rafinat. Nu era tipul balcanic, vulcanic, repezit, atotştiutor.
Calităţi ca ale lui Walter nu întâlneşti la oricine prin Constanţa.

La ceva timp de la numirea lui pe funcţia de preşedinte ne-am întâlnit din întâmplare. Şi l-am întrebat: Waltere! Ce vreţi voi să faceţi cu forumul vostru german la Constanţa?
Şi-mi răspunde dar, nu aşa, cum facem noi, imediat, spontan. Ca la televizor.
„Să vă arătăm cum se fac lucrurile bine”. Păi noi nu ştim? Îl întreb. Era nevoie să faceţi voi forumul pentru asta german? „Da, dar noi îl facem nemţeşte. Bine făcut”.
Au trecut anii. M-am mai întâlnit cu Walter. Nu am mai vorbit de asta niciodată.

A început campania electorală. Şi Klaus Iohannis cu „România lucrului bine făcut”. Mi-am adus aminte de vorbele lui Walter. Şi parcă îl vedeam în faţă în loc de Iohannis pe Walter.
Cum vorbeşte rar, cu cuvintele gândite, nu aruncate în vând.
Mult m-am gândit la întâmplarea asta. Şi nu am cum s-o uit.
Şi nu ştiu dacă Rastatter Walter a prorocit ceva atunci. Dar acum îmi aduc aminte cu mare drag de vorbele lui.

PS. Nu sunt fan Iohannis. Dar l-am votat pentru că nu aveam ce altceva.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lumea Constantei Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Imagini pentru teme create de Jason Morrow. Un produs Blogger.