Ultima ora

Nicuşor Constantinescu solicită recuzarea prucurorului Andrei Bodean. Iată integral solicitarea


Nicuşor Constantinescu solicită recuzarea prucurorului Andrei Bodean. Iată integral solicitarea


DOMNULE PROCUROR – SEF,


Subsemnatul CONSTANTINESCU NICUSOR DANIEL, cu domiciliul legal in mun Constanta, in calitate de Presedinte al Consiliului Judetean Constanta,
Avand in vedere dispozitiile art 65 alineat 1 in referire la art 64 alineat 1 litera f din C.Pr.Penala, cu aplicarea art 70 C.Pr.Penala, formulam prezenta


CERERE DE RECUZARE,


In ceea ce il priveste pe domnul procuror Andrei Bodean in privinta dosarului mai sus mentionat, apreciind ca in privinta acestuia este incident un caz de incompatibilitate, in sensul ca exista o suspiciune rezonabila ca impartialitatea acestuia este afectata.


In sustinerea prezentei cereri de recuzare, va solicitam sa aveti in vedere ca am promovat o plangere penala impotriva procurorului Andrei Bodean, si impotriva mai multor persoane din cadrul DNA – Sectia de combatere a coruptiei sub aspectul savarsirii de catre acestia a infractiunilor de purtare abuziva, prevazuta de art 250 alineat 3 c.penal si abuz in serviciu prevazuta de art 246 cod penal, plangere care a fost inaintata spre competenta solutionare catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, fiind inregistrata sub numarul de dosar 60/p/2014.
Retinand existenta starii conflictuale, de altfel declarata prin promovarae unui demers penal, existente intre subsemnatul si procurorul care solutioneaza prezenta cauza, apreciem ca exista o suspiciune rezonabila cu privire la impartialitatea procurorului.
Totodata, apreciem ca impartialitatea procurorului este cu atat mai mult pusa sub semnul indoielii, prin prisma modalitatii in care a procedat la desfasurarea anchetelor penale in dosarele instrumentate in privinta subsemnatului, inclusiv prin modalitatea in care a procedat la punerea in executare a mandatului de aducere emis pe numele subsemnatului pentru data de 15.01.2014, pe de o parte, precum si imprejurarea ca in mod cu totul surprinzator acest procuror este cel care ancheteaza toate dosarele impotriva subsemnatului, dosare instrumentate de catre DNA – ST Constanta.
Astfel, in sustinerea aspectelor invederate in cele ce au precedat in referire la modalitatea de desfasurare a anchetelor penale in ceea ce ma priveste, urmeaza a retine cu titlu punctual urmatoarele:


  • In cadrul dosarului instrumentat in cadrul DNA – Serviciul Teritorial Constantala aflat in lucru la procurorul, Andrei Bodean, dosar nr 179/P/2013, la data de 6 decembrie 2013 am primit o citaţie de la procuror, citaţie la care s-a prezentat avocatul meu ales, Mocanu Marius, care a invederat cu acest prilej ca subsemnatul sunt suspect de cancer şi ma aflu la analize la clinici de specialitate, demersuri incepute înca din noiembrie 2013, perioadă în care subsemnatul nu aveam cunostinta de imprejurarea ca cercetarea penală din dosarul CMZ nu era începută.
  • Procurorul Andrei Bodean avea cunostinta de la avocat despre deplasarea subsemnatului in Germania la Hanovra pentru biopsia prostatei, analiză care a confirmat diagnosticul de cancer – scor gleason 9, pe data de 7 ianuarie 2014.
  • Cu toate ca avea cunostinta de evolutia starii de sanatate, acesta a emis citatia din 13 ianuarie 2014, citatie la care vă reamintesc că s-a prezentat avocatul Mocanu şi a adus la cunoştiinţa procurorului Bodean, în prezenţa procurorului şef Sorin Constantinescu faptul că subsemnatul sunt programat pe data de 14 ianuarie 2014 pentru obţinerea vizei medicale la ambasada SUA.
  • In pofida faptului ca informatii actualizate cu privire la deplasarile pe care le realizam si evolutia starii mele de sanatate ii erau aduse la cunostinta de catre aparatorul meu, procurorul a susţinut în mod mincinos că are informaţii venite dinspre structurile de forţă ale statului Român că subsemnatul as vrea să fug în SUA pentru a ma sustrage cercetării penale.
  • Astfel în data de 15 ianuarie 2014, a fost organizată „înscenarea” pe platoul CJC la care a participat direct procurorul Bodean însoţit de poliţişti care nu faceau parte din cadrul structurii serviciului teritorial DNA Constanţa, poliţişti care au făcut uz de violenţă, cuvinte injurioase şi ameninţări cu arma, fapt ce denotă un grav abuz în serviciu înfăptuit de procurorul Andrei Bodean. Acesta a fost motivul care m-a determinat sa promovez plangere penala impotriva acestuia si impotriva organelor judiciare, plangere despre care am facut vorbire in precedent. Mai mult decat atat, simpla prezenta a procurorului la executarea unui mandat de aducere era inutila, in contextul in care executarea unui mandat de aducere urmareste prezentarea persoanei vizate in fata procurorului.
  • procurorul Bodean a întreprins demersuri către ambasada SUA pentru anularea vizei medicale, care îmi fusese acordată în data de 14 ianuarie 2014, fapt pentru care la două zile distanţă dupa ce imi acordase viza ca urmare a constatarii veridicitatii diagnosticului medical, cancer – scor gleason 9, ambasada SUA a revenit asupra deciziei şi a acordat viză medicală pentru deplasarea la Stanford, clinică la care aveam programare pentru data de 17 ianuarie 2014. Menţionez că datorită întârzierii acordării vizei, am fost nevoit să mă reprogramez la finalul lunii ianuarie. Mentionam ca prin Ordonanta procurorului din data de 15.01.2014, s-a dispus luarea fata de subsemnatul a masurii preventive a obligarii de a nu parasi tara fara incuviintarea procurorului care efectueaza urmarirea penala pe o durata de 30 de zile inclusiv, de la data de 15.01.2014 la data 13.02.2014 inclusiv.
  • Mentionez ca am plecat in mod legal în SUA, în interiorul măsurii controlului judiciar impus de procurorul Bodean şi m-am întors pe data de 30 ianuarie 2014, demonstrând astfel buna mea credinţă şi intenţia de a nu mă sustrage cercetării penale prezentându-mă în faţa procurorilor ori de câte ori am fost chemat.
  • Prin Ordonanta procurorului din 10.02.2014 s-a dispus luarea masurii controlului judiciar fata de subsemnatul incepand cu data expirarii masurii obligarii de a nu parasi tara. Printre obligatiile impuse, se numara interdictia de a depasi granitele Romaniei fara incuviintarea prealabila a procurorului. Va aduc la cunostinta faptul ca si in interiorul acestei masuri am parasit tara cu aprobarea procurorului Andrei Bodean, deplasandu-ma pentru trei zile in Turcia unde in luna februarie am efectuat o serie de analize specifice cancerului de prostata.
  • Fiind programat în luna aprilie 2014 la operaţie la spitalul John Hopkins Baltimore am plecat din Romania în mod legal, cu aprobarea procurorului Andrei Bodean, care a solicitat să informez organele de anchetă despre situaţia mea medicală, ceea ce am şi facut permanent prin avocatul Marius Mocanu, care a prezentat documentele medicale succesive privitoare la situaţia mea medicală. Vă informez că după operaţia de prostată am suferit mai multe complicaţii postoperatorii, dovedite cu documente medicale, apostilate de departamentul de stat al SUA, pe care le-am pus permanent la dispoziţia organelor de cercetare penală, cu toate acestea la 10 zile după ce am fost operat de cancer procurorul Bodean a hotărât trimiterea în instanţă a dosarului CMZ în data de 25 aprilie 2014, fără ca eu să pot face o depoziţie în acest dosar.
  • Ulterior deşi cunoştea situaţia mea medicală şi imposibilitatea obiectiva de a reveni în ţară, motivată de tratamentul pe care l-am urmat în SUA Adrei Bodean a cerut arestarea mea preventivă în lipsă. Vă reamintesc că statul american, pe baza documentelor medicale prezentate de mine a refuzat la finalul lunii octombrie 2014 extradarea mea, considerând că este un abuz arestarea mea preventivă, în condiţiile în care documentele mele medicale semnate de prestigioşi medici americani aratau că nu mă pot deplasa pe o distanţă atât de lungă, SUA – România.
  • Fără a mă prevala de imprejurarea ca SUA a respins cererea de extradare, am hotărât pe propria raspundere să vin în tară în data de 6 noiembrie 2014, deşi ştiam de mandatul de arestare emis pe numele meu. Fără a ţine cont de toate aceste lucruri, care arătau buna mea credinţă, procurorul Bodean a cerut pe data de 7 noiembrie 2014 confirmarea mandatului de arestare susţinând în mod neadevărat ca am fost reţinut de autorităţile americane, singurul indiciu în acest sens fiind un mail primit de la un angajat al ambasadei României la Washington, care susţinea ca a auzit acest lucru eu fiind în acel moment la New York, vă rog să reţineţi că acest e-mail, neoficial, era contrazis de comunicarea oficială a statului american catre Ministerul Justiţiei din România care spunea clar că statul american refuză extrădarea mea. Mentionam ca impotriva angajatului ambasadei Romaniei la Washington, numitul Adrian Ciprian Miron, a fost promovata o plangere penala sub aspectul savarsirii infractiunii de fals intelectual, pe rolul Parchetului de pe langa Tribunalul Constanta.
  • Totodata, invederez imprejurarea că în perioada de absenta motivata de inscrisuri medicale, despre care procurorul Bodean avea cunostinta avand in vedere dosarul nr 179/P/2013 , acesta a instrumentat şi trimis în instanţă un alt dosar, dosarul rezultând dintr-un raport al Curţii de Conturi, pe care CJC l-a contestat în instanţa de contencios administrativ si care se afla inca spre solutionare pe rolul instantei de judecata, capetele de acuzare făcând referire la programele CJC (Perdele Forestiere, Refacerea Livezilor Dobrogene şi apartamente pentru medici), adoptate cu majoritatea de voturi de catre consilierii judeţeni.


Ca atare, tinand seama de aceste aspecte de fapt concurente, apreciem ca exista o suspiciune rezonabila ca impartialitatea procurorului este afectata, imprejurare in raport de care solicitam admiterea cererii de recuzare.


CONSTANTINESCU NICUSOR DANIEL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lumea Constantei Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Imagini pentru teme create de Jason Morrow. Un produs Blogger.