Ultima ora

Singurătatea veteranului de cursă lungă. Vajnic veteran! Eşti eroul nostru. Îţi mulţumesc

Cu câteva momente, în urmă, m-am întâlnit cu un veteran de război, care urca în autobuzul 5-40, de la staţia Doraly, către cartierul Viile Noi din Constanţa.

Cu bastonul de sprijin, cu două sacoşe pe umăr. În una avea câteva roşii, în cealaltă pâine şi ceva de-ale gurii.
Dar mândru: cu insigna de veteran în piept.
Am intrat în vorbă cu el. Şi mi-a povestit, clar, lucid: a stat patru ani pe front.
Din care unul în lupte şi trei prizonier la ruşi. Nu îşi mai amintea de la ce regiment a plecat pe front.
Are aproape 93 de ani.
Era în floarea vârstei când a plecat, sau a fost trimis, ce împortanţă mai are, să apere ţara.
În cei patru ani cred că nu mai ştia, de cine să apere ţara, de cine să se apere el.
De ruşi? De nemţi? De americani?
Puţin am stat de vorbă cu el. Foarte puţin. Dar mi-a marcat, propabil pentru multă vreme memoria. Şi existenţa.
Oficialii îşi amintesc de el, de veteranul din cartierul Viile Noi, la parade, la sărăbători din astea sforăitoare care să dea bine pentru ei.
În rest veteranul se luptă că şi pe front: să traiască.
PS. Am văzut o solidaritate extrordinară. Toţi, dar absolut toţi, care eram jos în staţie sau în autobuz, au sărit să îl ajute.
Eu le mulţumesc tuturor. Era azi, 1 iunie, în jurul orei 10.00.
Măcar noi să le facem, cum putem, viaţa mai uşoară.
PS2. Când am căutat pe internet o insignă cu care să ilustrez materialul am găsit insigne la vânzare pe toate site-urile. DE VÂNZARE. ne vondem şi memoria eroilor.


Postat: 1 iunie 2015




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lumea Constantei Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Imagini pentru teme create de Jason Morrow. Un produs Blogger.