Ultima ora

Poliţia Impact Constanţa: Nereguli la M.A.I. constatate de Curtea de Conturi


Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a acordat sporuri de risc pentru poliţişti neoperativi şi contracte care nu respectă pricipiile "eficienţei şi eficacităţii", se arată în raportul Curţii de Conturi pentru anul 2013, scrie în revista Poliţia Impact Constanta nr. 146.


Potrivit raportului Curţii de Conturi, legat de modul la care s-au achitat drepturile salariale, s-a constatat că personalul din diversele structuri ale aparatului central al MAI "beneficiază de o compensaţie de pericol deosebit de până la 30%, calculată la solda de funcţie/salariul de funcţie/salariul de bază, deşi aceştia, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îşi pun în pericol integritatea fizică".
Alte nereguli constatate de Curtea de Conturi se referă la condiţiile în care reprezentanţii MAI au semnat un contract cu SC 2K Telecom SRL pentru realizarea sistemului call center (reţeaua voce-date din cadrul Centrului de Contact). Specialiştii susţin că, la data efectuării misiunii de audit, sistemul call center nu era funcţional, deşi contractul a fost încheiat la data de 16.10.2009, cu o durată iniţială de 26 de luni. Perioada a fost modificată prin 11 acte adiţionale până la data de 31 decembrie 2014, perioada mare de derulare a contractului având ca efect "uzura morală a echipamentelor şi a soluţiilor software alese, situaţie care generează cheltuieli suplimentare de upgradare". În acelaşi timp, Curtea de Conturi a atras atenţia cu privire la faptul că prin contract au fost incluse servicii de mentenanţă, garanţie şi suport în valoare de 432.000 de lei cu TVA, contrar legii privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora, unde se prevede gratuitatea garanţiei acordate. În plus, "din faptul că sistemul call center nu este funcţional în prezent, rezultă că nu au fost atinse obiectivele generale prevăzute în caietul de sarcini, respectiv: dezvoltarea managementului informaţiei la nivelul MAI, care să permită tuturor utilizatorilor abilitaţi accesul la un sistem unic de gestionare a informaţiilor la nivelul instituţiei şi creşterea gradului de satisfacţie a cetăţeanului", se mai arată în raport.


Articol preluat din revista Poliţia Impact Constanţa numărul 146

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lumea Constantei Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Imagini pentru teme create de Jason Morrow. Un produs Blogger.